H&M – скоро и в България

0
100

Една от последните бизнес новини в страната ни е, че компанията за дрехи Hennes&Mauritz AB, известна като H&M, обяви плановете си да отвори магазин в София през март 2012 г.

H&M (Hennes & Mauritz) е известна шведска компания, основана през 1947 година, която притежава най-голямата в Европа търговска мрежа за продажба на облекло. Седалището на фирмата е в Стокхолм. Концепцията на H&M е да предлага модерно и качествено облекло на достъпни цени.

През далечната 1947 година Ерлинг Персон открива магазин за женско облекло Hennes, което на шведски означава “за нея”. Двадесет години по-късно придобива магазин за принадлежности за лов и риболов Mauritz Widforss. В асортимента му се включват мъжки и детски облекла, а името на компанията се променя на Hennes & Mauritz.

Днес H&M Group реализира продажби на дрехи и козметика в 2300 магазини в 41 държави в света. H&M е вторият по големина търговец на дрехи в света след компанията “Инотекс”, която държи търговската марка Zara. Работниците й надхвърлят 87 000 души.

Най-големият акционер е семейството на председателя на борда на директорите Стефан Персон, което притежава 37 % от акциите. Главен изпълнителен директор на H&M е Карл-Йохан Персон. За периода от декември 2010 г. до май 2011 г. фирмата отчита печалба от около 690 млн. евро.

Демократичният бранд реализира производство и търговия на облекло на достъпни цени. Освен дрехи и аксесоари H&M предлага на купувачите различни стоки за интериора – възглавници, текстил и др.

През 2004 г въвежда практиката да пуска колекции в сътрудничество с известни дизайнери.

Тези линии се ползват с огромна популярност, тъй като потребителят получава вещи от висшата мода, но на достъпни цени. През ноември 2004 се появява ексклузивната колекция на Карл Лагерфелд. В магазините в големите градове настъпва истински ажиотаж и моделите са  разпродадени за часове.

През ноември 2005 е пусната колекция на Стела Маккартни, а през ноември 2006 – линия на модна къща Viktor & Rolf. През март 2006 започват сътрудничество с Мадона.

През юни 2007 фирмата Maxis, която разработва компютърни игри, съвместно с H&M пуска  допълнение към играта The Sims 2 — H&M Fashion Stuff, в което са включени и… 60 модели на дрехи и 3 магазина H&M.

През ноември 2007 е представена колекцията на италианския дизайнер Роберто Кавали. През същата година в Шанхай Кайли Миноуг триумфира с моделите си бански костюми. Есента на 2008 излиза модна линия в сътрудничеството с японския бранд Comme des Garçons.

В колекцията пролет – лято 2009 са включени дизайнерски вещи на британския моделиер Матю Уилямсън (първата серия – от женски дрехи, е представена само в няколко магазина, а втората – женско и мъжко облекло, се продавала във всички магазини на H&M). На 14 ноември 2009 в 200 магазина предложени обувки и чанти на Джими Чу.

5 декември 2009. Сътрудничество със Соня Рикел – продажба на колекция женски трикотаж, след което и на бельо.

В края на 2010 са представени модели, създадени съвместно с модна къща Lanvin.

Това лято брандът H&M представи модната екологична линия Conscious. Тема на есенната  серия е романтичният шведски фолклор. Всички облекла и аксесоари са от екологично чисти материи – памук, лен, вълна.

Дрехите с етикет Conscious ще се появят на 6 октомври в търговската мрежа на марката.

През ноември 2011 ще има една дългоочаквана премиера – модели на Донатела Версаче. Линията Versace за H&M ще се продава в 300 магазина по света и по Интернет.

Традиционно за реклама и дизайн на магазините H&M се използват постери с модели на бял фон. В рекламните кампании участват известни лица: Енико Михалик, Саша Пивоварова, Джон Кортахерен и др. Рекламната кампания за сезона есен/зима 2011 – 2012 е представена от Аня Рубик и Фрея Ериксен.
 
Редактор: Весела Христова

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here