Първите признаци на неподходящата диета

0
137

Знаете ли, че проблем като сухата кожа може лесно да бъде разрешен с промяна на хранителния режим, като включите повече ядки? Или че блясъкът в косите е лесно постижим с правилно хранене. Сухите чупливи коси, лошото състояние на ноктите, зачервените очи може да са резултат от неправилна диета. Дори да си мислите, че начинът ви на хранене е добър, то организмът ви може да изпраща своите сигнали за тревога.

Проблеми при косите – сухи, чупливи, без блясък

Това означава дефицит на: протеини, фолиева киселина, витамин  B6 и B12, желязо, витамин C, вода.
Препоръки: Включете в ежедневното си меню спанак, салата от листни зеленчуци (те доставят желязо и фолиева киселина), плодове, богати на витамин С, пилешко или телешко (източници  на желязо, протеини и витамини  B6 и B12). Ежедневно изпивайте по осем чаши чиста, мека питейна вода, а в горещи дни – и повече.

Нокти – чупливи, с бавен растеж

Дефицит на: витамини E, K и C, желязо, селен, цинк.
Препоръки: консумирайте повече пълнозърнест хляб, плодове и зеленчуци. Включвайте храни, богати на желязо.  

Посивяла, вяла и суха кожа

Дефицит на: протеини, фолиева киселина, витамини от групата В, мед, желязо, вода.
Отново препоръките се свеждат до ежедневен прием на пълнозърнест хляб, фибри, плодове и зеленчуци,  храни, богати на желязо и слабоминерализирана вода. Компенсирайте приема си на кафе или чай с допълнителни чаши вода, защото тези ободряващи напитки действат като диуретици.

Стареене на кожата

Ако състоянието й силно се влошава при престой на открито, а от най-малките наранявания се появяват синини, това означава намален прием на антиоксиданти, витамин C и E, бета каротин, селен. Тези вещества забавят стареенето чрез блокиране на свободните радикали, образувани под въздействието на слънчевите лъчи. Витамин C е необходим за синтеза на колаген. Дефицитът на колаген е причината за лесното образуване на синини, загубата на еластичността, бавното заздравяване на раните.
Съвети: Закуската ви трябва да включва чаша пресен портокалов сок. Като източник на бета каротин използвайте спанак(добавяйте го н сутрешния си омлет). Използвайте хранителни добавки, съдържащи витамин Е.

Сърбеж, лющене на кожата

Дефицит на линолова киселина – незаменима мастна киселина, необходима за гладка и добре хидратирана кожа.
Съвет – Включете в дневното си меню ядки или супена лъжица шафраново масло.

Влошаване на зрението, катаракта, дегенеративни изменения

Дефицит на антиоксиданти, витамин C и E, бета каротин.
Препоръки – три пъти на ден консумирайте храна, богата на витамин С, цитрусови плодове, зеле, брюкселско зеле.

Редактор: Вера Янева

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here