Мъжете стават все по-силно зависими от модата. Силният пол се оказва все по-редовен клиент на модните бутици. И това не е просто безпочвено предположение…
Статистиката е категорична: 40 % от продажбите на топ fashion брандовете се осъществяват, благодарение на артикулите от мъжката линия. За 2011 год. men’s wear market бележи рекорден ръст – 14 %, сравнено с women’s wear – 8 %. Но… не само с тази интересна констатация се изчерпва въпроса. Повече от очевидно е, че мъжете все повече се интересуват от мода, което само може да ни радва нас, дамите, които умеем да ценим и разбираме красотата.
Друг феномен привлече в тази връзка вниманието на специалистите, предимно от областта на икономиката. Нарастването на търсенето на луксозни мъжки модни артикули до голяма степен се дължи на засиленият интерес на китайците към този вид стоки. Да, фактът не се нуждае от коментар – китайците все по-често избират да пазаруват луксозни модни европейски стоки, отколкото собствена продукция. Категорично доказателство за нарасналата покупателна способност на местното население.
Какъв съвет обаче дават топ икономистите към модните акули? “Изнасяйте в Китай, и то… мъжко облекло.” Защо? Факт, който отново преобръща очакваната местна пазарна ситуация: 75 % от стоките на луксозните модни бутици в Китай, които се продават, са артикули за мъже! И така, докато съпругите им се обличат с местни одежди, то заможните и богатите китайци купуват внос. Което доказва и друг тъжен факт,свързан с мястото на жената в китайското общество… място, на което едва ли си струва да завиждаме. Е, надеждата, че в бъдеще то би могло да бъде променено, умира последна…
Редактор: Стойна Атанасова