Какво означава логото на любимите ви модни брандове?

0
639

Дрехите с логото на известни марки са предпочитани, защото обещават качество и шик. Знаем ли обаче какво означават комбинациите от символи, букви, изрази?

Знаменитата търговска марка Fendi произвежда парфюмерия, кожени изделия и луксозни аксесоари. Фирменото лого представлява две букви F, огледално и противоположно разположени една срещу друга. Създател на този символ е знаменитият дизайнер Карл Лагерфелд. Двете букви F – това са Едуардо и Адел Фенди, съпрузите, основали  бранда. Логото изразява стабилността в семейството и деловото им партньорство.

Логото, познато на всяка жена. Две огледално разположени преплетени букви C символизират бранда Chanel, популярен от 1925 год, когато бе направена премиера на вечния аромат – Chanel №5. Без затруднение ще разпознаем инициалите на безсмъртната Coco Chanel.

Какво означава главата на горгоната Медуза – емблема на модна къща Versace – отговор на въпроса ще намерим в митологията на Древна Гърция. Джанни Версаче смятал, че горгоната символизира хипнотизиращ чар и фатална красота. Действително почитателите на марката са пленени от своя кумир и демонстрират привързаността си към неговите модели.

Може би ви се струва, че е трудно да се разшифрова значението на логото на Givenchy. Това просто е стилизирано изображение на буквата G, повторено четири пъти. Рисунката има и друг смисъл – напомня древно магическо заклинание за хармония.

Calvin Klein не се преструва на оригинален и се насочва към собствените си инициали. За пръв път използва логото през 70-те години, когато иска да привлече интерес към модната си колекция от джинси. В момента, когато на пазара се появяват моделите с логото му на задните джобове, те стават тотален хит. Днес брандът използва оригинална и проста система за маркиране на дрехите с помощтта на емблеми в различни цветове: черен – за луксозни модели, сив – среден клас, бял – спортни.

Брандът Burberry може да се гордее с най-аристократичното лого – рицар, препускащ на кон. Основателят на компанията – Томас Бърбъри, отваря първия си магазин в графство Хемпшир, известно със старинните си традиции. През 1901 Бърбъри получава голяма поръчка, което го подтиква да създаде собствен търговски знак.

Редактор: Весела Христова

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here