Никола Формичети е твърдо убеден, че бъдещето на Mugler е в дигиталния свят. Той ентусиазирано чертае дигиталното бъдеще на модната къща, която има зад гърба си 37 годишна история. Стилистът на Лейди Гага рекламира облеклата си в Twitter, дълго преди Марк Джейкъбс да се насочи към интернет, и постепенно зае челна позиция в социалната мрежа с повече от 3,2 милиона посещения на профила си. Формичети заявава, че неговата мисия е да съживи марката и да осигури възхода й. “Аз правя дизайн, комуникирам и живея в нета и искам да внеса този стил в бранда”. Mugler има вълнуваща история и установени традиции, но нищо не е толкова предизвикателно за него, колкото да трансформира във виртуалното пространство своите идеи.
Медийният шум, който съпровожда тези амбиции, е прецизно планиран от агенцията Moving Image and Content, както и цялата рекламна кампания, дело на KCD Digital, част от дигиталната стратегия на марката, включваща и 45-минутно шоу, заснето по високотехнологичен начин. Резултатът е обнадеждаващ – кликванията „like“ за Формичети за една седмица са нарастнали от 45 000 на 80 000. Дизайнерът споделя също, че Лейди Гага е оповестила в Twitter на 9,2 милиона свои почитатели, че ще участва в неговото шоу. Тя е била много развърнувана, въпреки че самият Формичети не е очаквал да го съобщи по този начин. Той казва „Аз просто исках тя да участва за радост на хората, които се интересуват от мода”.
“ Атрактивният стилист черпи своето вдъхновение в Интернет: “Аз си сътруднича с всеки в мрежата и облеклата ми често са плод на съвместните идеи на хора, намиращи се в различни части на планетата. Не съм дизайнер в класическия смисъл и дори, когато правя своите проекти, те са сумарен резултат от усилията и на други хора. Това е начинът, по който работя.
” При цялото уважение към традициите на марката, шоуто на Формичети е доказателство за новия полъх. Акцентите, включени в него: влиянието на социалната мрежа и участието на модната поп икона, ознаменуват връщането на бранда на голямата сцена. Въпреки че, според Формичети, обикновено поп музиката няма място в едно в модно шоу, точно това е черешката на тортата в неговото – смесицата на поп-музиката с висша мода, на реалния с виртуалния свят.
Да си в час с новите тенденции в Mugler, означава да разбираш, че Формичети обича крайностите. Той подчертава разликата между себе си и Том Форд, който за представянето на първата си колекция за жени, забрани всякакви снимки на събитието. “Аз не съм елитарен”, каза Формичети. “Искам да споделя какво правя с всеки, вложих толкова много енергия при самото заснемане на ревюто на живо. Аз исках да има хора пред екрана, за да имат по-добро място от хората на първия ред. Спомням си, че веднага след шоуто, аз и Гага просто избягахме зад сцената ,седнахме при компютрите и влязахме в Twitter, за да видим реакцията на феновете“.Формичети все пак е наясно, че преекспонирането има и негативна страна. Има реална опасност публиката да се отегчи, ако рекламата стане твърде масирана. Ето защо снимки не са предоставени на никое списание. Той би се радвал да направи филм за Thierry Mugler и всичко, което е направено от 80-те до днес. Иска също да популяризира дигиталното отразяване на дефилетата, като фокусът е както върху облеклата, така и върху процеса на тяхната изработка. За младия стилист цифровите медии са нещо невероятно, място за среща на млади творчески гении. Докато преди е било задължително за един бъдещ дизайнер да посещава училище, в което да го научат как да направи своите модели, сега всеки може да се възползва от знанията на другите хора в мрежата. „ Обичам да виждам блогъри и млади хора на модните ревюта. Ние се променяме. Най-накрая. ” – обобщава Никола Формичети.