Нормално ли е 17-годишен идол да се обърне към своя пол и да направи първата си крачка в мъжката козметика? Но това е Джъстин Бийбър!
Неговият пръв аромат не е само женски, но и флаконът е изработен с максимална женственост – цвете във формата на сърце на върха и верижка на гърлото. Дори името Someday (някой ден) предлага на младите това, за което могат само да мечтаят. Върхът на всичко е мирисът, създаден от Онорин Бланк, той е “плодово гурме”, насочено към основните почитателки на певеца, момичета между 14 и 18 г., твърди Норийн Додж, вицепрезидентът на фирмата, притежател на лиценза.
Изборът на продукта изглежда е очевиден за Бийбър, който отговори по електронната поща от Япония, където бе на турне. “Да бъдем реалисти, начинът, по който мирише момичето е много важен за момчето! Имам толкова дълбока връзка с феновете и заради това създадох парфюм, който наистина обичам. Това е другият начин да бъда по-близко със света”, пише той.
И ако има някои други въпроси за нивото на съзнателност на певеца, те остават риторични, защото приходите ще отидат за благотворителност. Брандмениджърът Робърт Холандър и ветеранът в козметичната индустрия Пол Уест казват, че използват шоубизнеса, за да събират пари за благородни каузи. Холандър предвижда, че парфюмът ще събере “милиони” за благотворителност. Това включва две организации – едната строи училища, а другата помага на деца с неизлечими заболявания.

“Мога не само да създам аромат за всичките ми фенове, но и да давам пари за благотворителност, което е сред моите приоритети. Фирмата, с която работя, наистина ме привлече за това, което правя и за което съм загрижен”.
Певецът, чийто диск My World 2.0 достигна първо място в 17 държави, изглежда, работи добре с фирмата. “Те ме оставиха да водя целия проект, защото никой не познава по-добре феновоте ми от мен, от разработването на аромата до дизайна на флакона и опаковката”, пише той. Флаконът е с ултрамодерен вид и е дело на Ланс Макгрегър. Той е и автор на картонената опаковка с дълбок релеф. Ароматът се предлага като дезодорант с цена от $35 за 30 ml, $45 за 50 ml, и $55 за 100 ml. Серията включва и овлажнител за коса на цена $20 и лосион за тяло – $25.
Премиерата е през юни в престижни магазини в САЩ и родината на певеца, Канада. Планира се и лансиране в чужбина. Дрий Хемингуей, пра-правнучка на известния писател е рекламно лице на продукта. Телевизионната реклама е заснета в условия на безтегловност в кабина на Boeing 737, използван за тренировки на космонавти от НАСА. Планира се да бъде завъртяна на синия екран в петъка след Деня на благодарността, когато магазините в САЩ започват правят най-големите отстъпки преди Коледа.
Търговците имат големи очаквания. Изпълнителният вицепрезидент на една от търговските вериги Мюриъл Гонзалес казва: “Бийбър е световна звезда с постоянна кохорта от фенки от социалните мрежи. Той се обърна към младите, социално отговорни клиенти. Очаровани сме да предложим неговия продукт. Заедно с печалбата певецът помага и на благотворителни каузи и изпраща послание, че можеш да бъдеш социално отговорен във всяка възраст. Осъзнахме неговия призив към тийнейджърите, които ще се пренесат в нашите магазини или ще купуват онлайн.”
Джесика Хансън, директор на парфюмерийния отдел в друг магазин казва: “Почувствахме, че е важно да пуснем колекцията по много причини, да привлечем млади клиенти, защото тя има силен социален елемент и, разбира се, той е световноизвестен. Също, съчетанието на плодове и цветя е много популярно сред нашите клиенти. Никога не сме имали известен мъж да предлага дамски парфюм. Обаче Джъстин се обърна към тийнейджърките.”
Със звезда с повече от 1 млрд. посещения в YouTube и 27 млн. приятели във Facebook, бизнесът се цели във върховете на ароматните класации. Трябва да се има предвид, че за първото място в САЩ са необходими приходи от $30 млн.